Nga A. O. Scott*
"Heshtja e Lorna-s" është filmi më i ri me skenar dhe regji të Jean-Pierre dhe Luc Dardenne, vëllezërve belg të cilët janë të njohur shumë mirë për stilin e shpeshtë të imitimit që është i njohur në tërë botën.
Një parashikim por një qortim i pafat është se Shtetet e Bashkuara të Amerikës, ku publiku që i ka për qejf filmat sfidues duket që do të shkoj pas tij gjatë këtij muaji.
Kujtimi për Dardennes, i cili mund të nxjerr një dremitje të kokës, është këtu më shumë premtues të takohet me rrudhje të vetullave nga publiku. Por, filmi i tyre fiktiv, që ishte në garë në Festivalin e filmit në Cannës (ku dy filmat "Rosetta" dhe "The Child" fituan çmimet kryesore në vitin 1999 dhe 2005), është pothuajse i njëjtë në metodë dhe lëvizje edhe tek "Heshtja e Lorna's", që është një vendosje e mirë sikurse tek secili person që ka njohuri për formën e tyre të re të xhirimit.
Xhirimet janë bërë në qytetin me lagje të rrugaçëve në pjesën frankofone të Belgjikës që quhet Liege, në këtë rast, në një vend tjetër, pra jashtë "Seraing", vendlindjes se Dardenne.
Ambienti i preferuar social është ende një zonë gri në mes të proletariatit dhe një nënklase që përfshin imigrantët, kriminelët e vegjël, punëtorët e respektuar të cilët përpiqen të arrin një jetë modeste për të jetuar si duhet. Sikurse filmat e tjerë të Dardenne, "Heshtja e Lorna-s" nuk ka fonogram muzikor dhe është një begati e skicuar, e nivelizuar, me kamerë shumë afër fytyrës. Por nëse Dardenne-t janë realist ata po ashtu janë moralist.
Ata kompozojnë fabulën e vështirësive etike me mbi-tone religjioze që duket se rritet qartë në secilin film të ri.
"The Son" (2002) bart implikimet e Christian në titullin e tyre, temën e tyre të zemërbutësisë dhe vokacionin e protagonistit, një mjeshtëri kjo prej marangozi. "Heshtja e Lorna-s" me një narracion që kthehet pjesërisht në një shtatzëni misterioze, evokon, lehtë por pa gabime, një gamë amënore që ndërlidhet me biblën pa limit të përrallës për lindjen e Krishtit. Edhe pse këtu kemi një tufatje të misticizmit - apo ndoshta të elegancës - atmosfera dominohet nga një materializëm i ashpër të ekonomisë moderne. Gjithçka është për shitje: seksi, nderi, dinjiteti, jeta.