English

Vladimir Putin: Rusia dhe Kina, do përcaktojnë një rend të ri botëror

Pekin, 15 prill, NOA - Rusia dhe Kina, nëse vazhdojnë rrugën e fuqizimit të tyre ekonomik, mund të jenë në gjendje të përcaktimit të një rendi të ri në arenën ndërkombëtare. Një fakt të tillë, e pohon gjatë një interviste për agjencinë kineze, “Xinhua”, me rastin e vizitës së tij zyrtare në Kinë, kryeministri rus, Vladimir Putin.

Z.Putin, ky vit shënon 10-vjetorin e traktatit për marrëdhënie fqinjësore miqësie dhe bashkëpunimi midis Rusisë dhe Kinës. Si do ta vlerësonit gjendjen e tanishme të marrëdhënieve ruso-kineze? Dhe cili fushat e bashkëpunimit mendoni se duhet të rriten më tej?

“Ky është një dokument themelor, i cili na ka mundësuar për të rindërtuar marrëdhëniet mes dy vendeve tona në një themel krejtësisht të ri. Përmes kësaj marrëveshje, ne kemi arritur të ngrejmë marrëdhëniet mes Rusisë dhe Republikës Popullore të Kinës në një nivel shumë të lartë, rekord ndoshta. Në politikë, ne jemi tani duke vepruar në një nivel të besimit që ne kurrë nuk e kemi njohur më parë. Dhe ne po punojmë së bashku shumë ngushtë në skenën ndërkombëtare këto ditë.

Nuk ka asnjë dyshim që edhe Kina dhe Rusia janë fuqi botërore dhe secili vend është në vetvete një lojtar i madh në arenën ndërkombëtare. Por ndërveprimi ruso-kinez në skenën globale është bërë një faktor vendimtar në politikën botërore. Ne kemi mësuar për të vepruar në mënyrë që të mbështesim interesat tona legjitime ndërkombëtarë edhe në mënyrë më efikase. Ky traktat na mundëson që të bashkëpunojnë në disa fusha shumë të ndjeshme, të tilla si teknologjia ushtarake sidomos. Ne jemi duke folur për multibillon dollarë dhe kemi një nevojë për të mbushur bashkëpunimin tonë me një dimension të ri. Ne jemi duke punuar në projekte të përbashkëta dhe kemi bërë një hap tjetër përpara në këtë rrugë. Së fundi, ne e kemi sjellë bashkëpunimin tonë ekonomik në lartësi të reja. Para krizës së 2008-s, tregtia dypalëshe arriti kulmin e 55.900.000.000 dollarëve. Dhe tani ne nuk jemi kthyer vetëm në këtë nivel para krizës, por e kemi tejkaluar atë. Qarkullimi këtë vit do të jetë jo më pak se 70 miliardë dollarë e mundet ndoshta edhe të rritet deri në 80.000.000.000 dollarë. Dhe ne kemi çdo mundësi për ta sjellë tregtinë tonë dypalëshe deri në të paktën 100 miliardë dollarë në vitin 2015 dhe më tej, në 200 miliardë dollarë deri në vitin 2020. Hidhni një sy në bashkëpunimit kulturor që po ndodh këto ditë: Një vit i kulturës ruse, një vit i kulturës kineze, një vit i gjuhës ruse në Kinë, një vit i gjuhës kineze në Rusi ... E gjithë kjo flet për faktin që ne kemi, në fakt, arriti një nivel rekord të lartë në marrëdhëniet tona ndërshtetërore.

Dhe ne e kemi bërë këtë duke u mbështetur në traktatin që ju përmendët.

Shumë media, duke përfshirë edhe ato në Kinë, Rusi dhe vende të tjera, janë duke mbuluar gjerësisht vizitën tuaj në Kinë. Kjo është ndoshta kryesisht për shkak të faktit se kjo është vizita juaj e parë e rëndësishme pasi keni njoftuar vendimin tuaj për të dalë në zgjedhjet presidenciale të Rusisë vitin e ardhshëm. A ka kjo vizitë një domethënie të veçantë për ju? Një pyetje më shumë: a keni arritur të bëni ndonjë përparim në fushat kyçe të bashkëpunimit, siç janë furnizimet me gaz? ”Unë nuk mendoj se furnizimet me gaz janë ndër fushat kryesore të bashkëpunimit tonë. Ka shumë aspekte të bashkëpunimit tonë dhe ky është duke u bërë gjithnjë e më i larmishëm. Unë besoj se bashkëpunimi në industrinë e teknologjisë së lartë duhet të vijë i pari në marrëdhëniet tona, jo vetëm konvencional, jo vetëm në ndërtimin e makinave, por edhe të aviacionit. Kjo është një fushë ku ne absolutisht kemi ndarë interesat kombëtare. Sigurisht, ne duhet të punojmë së bashku në mënyrë që të krijohet një prani e respektuar në tregjet botërore, për shembull në ndërtimin e trupit të gjerë të avionëve, ne duhet të bashkojmë aftësitë tona teknologjike dhe financiare. Ka fusha të tjera, të tilla si nanoteknologjia, bioteknologjia, dhe mjekësia. Po, ne po bëjmë punë edhe në fushën e naftës dhe gazit. Ajo gjithashtu përfshin bashkëpunimin e ardhshëm në zhvillimin e projektit Sakhalin-3 në Lindjen e Largët ruse. Ne jemi duke kërkuar në mundësinë e furnizimit me gaz përgjatë rrugës lindore duke filluar në Vladivostok. Ne kemi përfunduar vetëm ndërtimin e një tubacioni drejtimin nga Sakhalin nëpërmjet Khabarovsk në Vladivostok.

Sigurisht, çmimi është një çështje thelbësore. Unë kam përmendur tashmë sot në takimin tonë me Kryeministri se shitësi gjithmonë dëshiron të shesë lart dhe blerësi gjithmonë dëshiron të blejë lirë. Ne nuk merrem me çështjet tregtare në nivelin e politikës, kjo zonë është përgjegjësi e agjentëve tanë përkatës ekonomikë. Unë besoj se ata do të gjejnë një zgjidhje të drejtë për këtë çështje që të jetë reciprokisht e dobishme për të dy, Kinën dhe Rusinë. Unë nuk dua të shkoj në detaje tani, për shkak se negociatat e biznesit janë një çështje e komplikuar. Megjithatë, ne e dimë se çfarë Kinës i duhet. Baza e burimeve është e gjerë, dhe ajo mund të përdoret për të përmbushur nevojat e miqve tanë kinezë për këtë lloj të karburantit. Përveç problemeve ekonomike dhe të energjisë, kjo do të zgjidhë çështjet e mjedisit. Ne kemi rifilluar furnizimin me energji elektrike edhe në Kinë dhe ne po punojmë për të ndërtuar linja të tensionit të lartë të energjisë lart. Me aq sa di unë, mbikalimin e lumit Amur tashmë është përfunduar.

Së fundi, inxhinieria nukleare e energjisë. Ne të gjithë e mbajmë mend dhe jemi pikëlluar nga tragjedia që u zhvillua në Japoni. Megjithatë, ne jemi gjithashtu të vetëdijshëm se vende si Kina dhe Rusia nuk mund të bëjnë pa energjinë bërthamore. Prandaj, qëllimi ynë nuk është që ta marrim me frikë dhe të mbyllim çdo gjë. Në anën tjetër, qëllimi ynë është që të përdorim teknologjitë më të fundit që do të përjashtojë çdo mundësi të zhvillimeve të padëshiruara. Gama e marrëdhënieve tona ekonomike është e ndryshme dhe përfshin shumë fusha. Sigurisht, bashkëpunimi me gaz mund të arrijnë një shkallë të madhe, por përsëri ne do të përpiqemi për të arritur kompromise që janë të pranueshme për të dyja palët.

Shifra prej 100 miliardë dollarë deri në vitin 2015 nuk duket shumë i rëndësishme për vende të tilla të mëdha që kanë krijuar një nivel të paparë të besimit politik.

”Jam dakord me ju. Ne mund të bëjmë shumë më tepër për ta mposhtur këtë shifër përpara parashikimeve tona dhe arritjen e qëllimeve të tjera deri në vitin 2015. Kjo është realiste. Kina dhe Rusia kanë qenë gjithnjë duke u mbështetur mbi blerjen e pajisjeve të aviacionit ose nga Shtetet e Bashkuara ose nga Evropa. Zoti i bekoftë partnerët tanë të huaj, por vende si Rusia dhe Kina janë plotësisht të aftë dhe duhet të prodhojnë pajisje të tilla vetë, Disponueshmëria e tregjeve në Kinë dhe Rusi është një përparësi e madhe. Në fakt, ne kemi fusha shumë të ngjashme të bashkëpunimit të mundshëm. Nëse do të përqendrohemi mbi ta, ne do të jemi në gjendje për të arritur rezultate shumë më të mira se ato që kam përmendur më herët në bisedë tonë.

Ju keni ardhur këtu me një Il-96. Ai duhet të jetë një aeroplan shumë i mirë. Ne s’e kemi përdorur kurrë atë. ”Kjo është një makinë e mirë, me motorë të mirë rusë. Gjërat janë vazhdimisht në ndryshim në botën e sotme. Shtetet e Bashkuara prodhojnë pothuajse të gjitha llojet e avionëve. Por jo të gjithë. Vetëm Rusia i bën këto makina, askush tjetër kudo në botë. Sigurisht, Shtetet e Bashkuara mund të sigurojnë pozita udhëheqëse në segmente të mëdha të këtij tregu, por Evropa nuk mund ta bëjë këtë. Ajo që na duhet është, e përsëris, bashkimin e burimeve njerëzore, shkencore, teknike dhe financiare dhe mundësia e tregjeve.

Disa analistë dhe komentues politikë besojnë se Rusia dhe Kina, këto dy rritje të shpejta ekonomitë në zhvillim, mund të ndikojnë seriozisht dhe madje mund të çojë krijimin e një rendi të ri botëror. Në veçanti, bashkëpunimi mes vendeve është promovuar fuqishëm. Si, sipas mendimit tuaj, janë Rusia dhe Kina mund të bashkëpunojnë në fushën e reformimit të sistemit ekonomik ndërkombëtar?

”Unë nuk jam i sigurt nëse përkthimi ishte i saktë. Së pari, ju përmendët një rend të ri botëror dhe pastaj iu referuat reformimit të atij ekzistues. Nëse përkthimi ishte i saktë, atëherë ka një ndryshim mes krijimit të një rendi të ri botëror dhe reformimin të atij ekzistues. Kjo është pika ime e parë. Unë mendoj se ne duhet të flasim për reformimin e marrëveshjeve ekzistuese, kryesisht, subjekteve financiare globale, të tilla si Fondi Monetar Ndërkombëtar dhe Banka Botërore.

Sigurisht, unë jam dakord me ju në këtë pikë: dy vendet duhet të gëzojnë një status të ngritur në këto institucione ndërkombëtare duke dhënë rolin e tyre në rritje ekonomike. Në këtë kuptim, vende duke përfshirë edhe Kinën e Rusinë, mund dhe duhet të thonë të tyren, dhe ato kanë një rol pozitiv për të luajtur në stabilizimin e ekonomisë globale”.

Ne kemi qenë duke folur për ekonominë globale. Ne të gjithë e dimë se Evropa aktualisht është skena e një krize në rritje të borxhit sovran, përveç krizës bankare. A ka kjo ndonjë efekt në Rusi? Unë gjithashtu e di se ju kritikoni ashpër Amerikën mbi këtë, duke thënë se ajo është një parazit në ekonominë globale. Çfarë mendoni se duhet të bëhet për të ndryshuar situatën? ”Unë dua ta them menjëherë se, falë Zotit, nuk ka krizë bankare, të paktën ende jo. Ka probleme financiare - kjo është e vërtetë, por ato ende nuk kanë pasur pasoja tragjike për sistemin financiar dhe institucionet e mëdha financiare. Për më tepër, liderët e kombeve udhëheqëse të Evropës - Franca dhe Gjermania - kanë njoftuar se ata kanë marrë parasysh një plan, të mundshëm të institucioneve financiare të goditur nga kriza e borxhit në vende e veçanta të Eurozonës. Kjo është qartë një sinjal shumë pozitiv. Probleme të borxhit, natyrisht, ekzistojnë, që rrjedhin nga mungesa e disiplinës të duhur fiskale. Por deri më sot kjo mbetet më shumë një politikë, sesa një problem financiar”.

Çfarë është ky problem politik mbi të gjitha dhe pse nuk është ende një çështje financiare?

“Problemi më i mprehtë në Eurozonë sot është Greqia, por ajo i llogarit vetëm 2% të GDP së Evropës. Këto probleme mundet sigurisht, të trajtohen dhe zgjidhen: ekspertë të ndryshëm kanë vënë shifër prej 1.500.000.000.000 €. Kjo është me siguri më e madhe, por është e dëgjueshme për Eurozonën si një e tërë. Pra, pse është një problem politik? Sepse lëshimi i këtyre burimeve do të thotë se kombet udhëheqëse të Evropës mbështeten në ujë të thellë. Kjo bën thirrje për një shkallë të caktuar të kurajës politike nga ana e udhëheqësve të tyre, për shkak se popullata e tyre përkatëse nuk do të duket e mirëpritur për këto zhvillime. Por në fund të fundit, ajo do të përfitojnë të bashkuar për Evropën në tërësi. Pra, diçka duhet bërë. Pse jemi duke folur për këtë? Sepse të gjitha këto zhvillime, për fat të keq, do të kenë pasoja negative për ekonominë globale. Fuqitë e mëdha të Evropës kanë burime të mjaftueshme për t’i zgjidhur këto probleme vetë. Përsa i përket komenteve të mia mbi ekonominë amerikane, unë nuk besoj se kam thënë ndonjë gjë të jashtëzakonshme. Ju mund të dëgjoni ndonjë numër të ekspertëve evropianë, udhëheqësive, zyrtarëve të qeverisë apo krerëve të institucioneve financiare dhe ekonomike në shtetet kryesore të Evropës: të gjithë ata thonë të njëjtën gjë. S’kam shtuar asgjë të re. Në qoftë se, natyrisht, borxhet dhe shpenzimet rriten, kjo do të thotë vendi në fjalë është duke shijuar të gjitha gjërat e mira të jetës duke ndërtuar borxhin.

Duke marrë parasysh situatën e tanishme ekonomike, shumë komentues, veçanërisht ata perëndimorë, paralajmërojnë se ngadalësimi ekonomik global do të ndikojë në mënyrë të pashmangshme rritjen e Rusisë. Cili është reagimi juaj për këto vlerësime? Politika aktuale e Rusisë fokusohet në modernizimin dhe inovacionin. Cili është qëllimi përfundimtar i kësaj politike?

”Ne jemi duke ndjekur nga afër zhvillimet brenda vendit dhe ato jashtë Rusisë. Ekonomia ruse është ende mjaft e ndjeshme, dhe vazhdon të varet nga tregjet ndërkombëtare. Arsyeja për këtë është se një pjesë e madhe e të ardhurave kombëtare të varet nga një numër i vogël i eksportit të mallrave, të tilla si nafta dhe gazi, kimikatet dhe metalet. Çdo lloj i krizës në ekonomitë e zhvilluara që konsumojnë këto produkte ka një ndikim të menjëhershëm mbi konsumin, e cila natyrisht u sjell eksporteve tona rënie. Është për këtë arsye - ose, të paktën, kjo është një nga arsyet kryesore - se qëllimi ynë përfundimtar është për të diversifikuar ekonominë tonë, për ta bërë atë risi të bazuar në një masë të madhe, për ta bërë atë konkurruese dhe rezistente ndaj luhatjeve në tregun ndërkombëtar. Dhe ne jemi me të vërtetë lëvizim në këtë drejtim, ngadalë por me siguri, edhe pse jo aq shpejt sa ne do të dëshironim. Kjo politikë ka dhënë rezultate. Për shembull, ne kemi fituar disa fonde shtesë për buxhetin federal, më shumë se dy të tretat e të cilave janë të ardhura që vijnë nga burime të tjera të naftës dhe gazit, e cila është një prirje inkurajuese. Si rezultat i mëtejshëm i zbatimit të këtij programi, marrëdhëniet e Rusisë me Kinën me siguri do të përmirësohen, në vend se të përkeqësohen. Kjo është sepse ne nuk jemi duke planifikuar për të shkurtuar prodhimin ose shitjet e burimeve minerale për të cilat Kina dhe partnerët tanë të tjerë kanë nevojë. Ideja është se struktura e industrive duhet të ndryshojë, që do të pasojë edhe ndryshimin e strukturës së të ardhurave tona kombëtare. Ne e kemi përfshirë tashmë këtë plan afatgjatë në strategjinë tonë deri në vitin 2020. Me rritjen e industrive të teknologjisë së lartë tona, Kina me siguri do të bëhet një partner i rëndësishëm

Rusia mbetet lider botëror në nis hapësirë ​​komerciale. Kjo është me të vërtetë një nga industritë e teknologjisë së lartë tona. Unë besoj se programet e përbashkëta për eksplorimin e hapësirës mund të japin një nxitje për nivelin e zhvillimit teknologjik të dy vendeve, si Rusia dhe Kina.

Rusia ka qenë duke u përpjekur për t'u bashkuar me OBT-në për 17 vjet. A besoni se do të jetë në gjendje për të përfunduar këtë proces para fundit të këtij viti?

”Kina kishte për të negociuar hyrjen e saj në OBT për 15 ose 16 vjet si ne”.

Po, ne jemi shumë të ngjashëm në këtë drejtim.

”Ne duam të bashkohemi me Organizatën Botërore të Tregtisë. Ky është qëllimi dhe objektivi ynë. Sipas mendimit tonë, kjo do të ketë një ndikim përgjithësisht pozitiv në ekonominë ruse, kryesisht për shkak se ajo do të rrisë nivelin e besimit në ekonomi dhe në procedurat administrative dhe ligjore brenda saj. Ne kemi rregulluar plotësisht legjislacionin tonë të brendshëm me kërkesat e OBT-së. Ne e kemi bërë këtë. Ne kemi vendosur edhe probleme të mëdha me të gjithë partnerët kyç. Unë mendoj se kjo është bërë më shumë një çështje politike. Kjo është, në qoftë se partnerët tanë kryesorë në Evropë dhe Shtetet e Bashkuara, duan që Rusia të jetë një anëtare e OBT-së dhe vetë organizata të jetë me të vërtetë universale, nuk mund të përshkruhet si universale pa Rusinë. Ajo ka jetuar me siguri dhe mund të vazhdojë të jetojë pa Rusinë, por Rusia është prodhuesi më i madh i naftës dhe eksportues, e do të ishte më mirë sikur të ishte anëtare e OBT-së. Rusia gjithashtu ka mundësi të kufizuara në sfera të tjera. Ka shumë sfera të tilla që ndikojnë në tregtinë globale, kështu që do të ishte më mirë nëse Rusia është anëtare e OBT. Por unë përsëris se kjo nuk varet vetëm te Rusia, por edhe për partnerët e saj. Ne kemi zhvilluar debate të gjata për çështjet e OBT-së bashkëpunimit në bujqësi, masat sanitare mbrojtje, kuotat dhe si. Në përgjithësi, ne kemi zgjidhur problemet kyçe. Ne presim që ky proces të përfundojë këtë vit. Nga ana jonë, ne kemi bërë çdo gjë për të bërë këtë të ndodhë. Unë jam i sigurt se kjo çështje, e përsëris, është bërë politikë, dhe kështu rezultati varet nga partnerët tanë kryesorë. Sa për Kinën, ne jemi mirënjohës për miqtë tanë kinezë për mbështetjen e OBT-së ndaj kërkesës së Rusisë. Kompanitë tona në sferat e prodhimit primar janë të ndara rreth anëtarësimit në OBT. Disa thonë se prodhuesit rusë nuk kanë arritur akoma nivelin e konkurrencës së SHBA-së, kështu që do të ishte më mirë të mbeten jashtë tregut të OBT-së. Të tjerët janë duke u bërë thirrje për t'u bashkuar me ne. Unë besoj në rezultat të përgjithshëm pozitiv i hyrjes Rusisë në OBT - por, e përsëris, në kushte standarde dhe me marrëveshjet e detyrueshme për mbrojtjen e disa sektorë të ekonomisë ruse deri sa ata të bëhen me të vërtetë konkurruese. Unë përsëris, ne kemi koordinuar parametrat kryesorë”.

Përshtati:n.e/NOA

KOMENTE