Berlin, 1 nëntor, NOA - Gjermania nuk dëshiron të rregullojë Evropën. Një fakt të tillë e ka theksuar vetë ministri gjerman i Financave Wolfgang Schäuble, gjatë një interviste për “Der Spiegel”.
Z. Schäuble, politikanët dhe ekonomistët në mbarë botën kanë përshëndetur takimin e fundit të Bashkimit Evropian si një sukses. A do shpëtojë tani Euro? ”Takimi i javës së kaluar u zhvendos përpara në mënyrë të konsiderueshme. Por ai nuk do të jetë takimi i fundit për këtë çështje. Ky ishte një tjetër hap i rëndësishëm. Po ashtu, duket të jetë vlerësimi fillestar i bërë nga tregjet”.
Përdorimi i reaksionit të tregut si një udhërrëfyes, mund të arrijë lehtë në përfundim se të gjitha problemet janë zgjidhur. ”Për të përsëritur atë që kancelarja ka thënë mbi këtë temë në disa raste: Nuk do të ketë zgjidhje të vetme gjatë këtij procesi. Ne po ndërtojmë një arkitekturë të re institucionale për zonën e Euros, e cila do të rezultojë në Evropë me më shumë stabilitet. Ne ende kemi një rrugë të gjatë për të shkuar përpara se të gjitha problemet të jenë zgjidhur, por shanset tona për sukses janë rritur që prej javës së kaluar”.
Ne nuk jemi aq të sigurt. Në qoftë se rezolutat janë zbatuar siç ishte planifikuar, raporti i borxhit të Greqisë do të bjerë në 120 për qind të produktit të brendshëm bruto (GDP). A vërtet besoni se kjo do ta lejojë ekonominë greke për të ecur përsëri me këmbët e saj?
”Po. Qëndrueshmëria e borxhit është arritur kur ju keni qasje në tregun dhe Italia e ka. Trojka na tregon se ky do të jetë gjithashtu rasti për Greqinë, kur ajo e ka arritur këtë nivel të borxhit dhe të përmirësojë konkurrencën e saj”.
A mund të shpjegoni në detaje pak më shumë?
”Nëse Greqia të arrijë një borxh sa 120% e PBB-së deri në fund të dekadës, atëherë ky do të jetë rezultat i reduktimit të borxhit të gjerë - nëpërmjet rritjes së konsolidimit dhe reformave. Kjo sjell besim. Megjithatë, 120 për qind është thjesht një rezultat i përkohshëm dhe Greqia nuk mund t'i lejojë vetes që të ndalet këtu”.
A besoni seriozisht se Greqia mund të bëhet konkurruese përsëri me këtë pako?
”Po, për shkak se programi i ri do të përmbajë edhe reformat strukturore të plota për të rritur konkurrencën”.
Por as rezolutat e samitit nuk siguruan se Athina do t’i vërë problemet e saj buxhetore nën kontroll dhe as se nuk do të stimulojë tregun e punës.
”Prisni dhe shikoni! Ju keni harruar masat e thella që po ndërmerren në Greqi. Eshtë gjithashtu e qartë, megjithatë, se problemet duhet të zgjidhen në Greqi e jo në Evropë, por me ndihmën e Evropës”.
Rezoluta e samitit mund edhe të krijojë probleme të reja. Vende si Portugalia dhe Irlanda mund të joshen për të vënë një fund për problemet e tyre me një prerje të borxhit të ngjashëm me atë të rënë dakord vetëm për Greqinë.
”Krerët e shteteve dhe qeverive të zonës Euro, duke përfshirë edhe ata nga Portugalia dhe Irlanda, kanë theksuar njëzëri edhe një herë se Greqia është unike, rast i veçantë që bën thirrje për një zgjidhje të veçantë. Në këmbim për ndihmën e vazhdueshme dhe me afat-gjatë nga anëtarët e zonës Euro, Greqia do të duhet të marrë masa të ashpra dhe të pranojë mbikëqyrjen shumë më afër. Gjithashtu mund të them se ajo do të heqë dorë përkohësisht prej sovranitetit të saj. Unë nuk mendoj se çdo vend me dëshirë do të paraqesë masa të tilla të rënda, nëse nuk nxitet nga rrethanat”.
Sipas rezolutave të takimit, kreditorët privatë të Greqisë do të duhet të heqin dorë nga 50 për qind e kërkesave të tyre dhe ta bëjnë kështu vullnetarisht. A besoni se vërtet do të punojë? ”Është e vërtetë se të dhënat janë ende për t'u finalizuar. Por ne kemi dalë jashtë terrenit. Tani, kreditorët privatë do të duhet të marrin në konsideratë se alternativa e vetme për një marrëveshje nuk është marrëveshja, me të gjitha pasojat që kjo do të sjellë, edhe për kreditorët privatë për veten e tyre”.
Suksesi i paketës tani varet nga bankat duke luajtur së bashku. Çfarë do të bëni në qoftë se ato e refuzojnë?
”Ne themi gjithmonë se preferojnë një prerje vullnetare borxhin. Përveç kësaj, ne kemi një angazhim të fortë nga Instituti Ndërkombëtar i Financës (IIF). Por ne kemi deklaruar gjithashtu se ne nuk kemi përjashtuar një qasje më pak konsensuale.
Një javë më parë, ju i premtuat publikut se Gjermania do të jetë përgjegjëse për një maksimum prej € 211.000.000.000 (298.000.000.000 $) të fondit të ndihmës Euro. Tani, udhëheqësit e BE kanë rënë dakord për të rritur ndikimin e saj me 1000000000000 €. Cila është historia e vërtetë? ”Ajo që thashë është e vërtetë. Së pari, përgjegjësia e Gjermanisë është e kufizuar në 211.000.000.000 € - ose, për të qenë më të saktë, 211.045.900.000 €. Nëse ne vendosim për të bërë 100.000.000.000 € në dispozicion në Greqi, për shembull, atëherë garantojnë shtetet euro € 20000000000 nëpërmjet EFSF”. Por ajo që ju nuk jeni duke u thënë njerëzve është se kjo rrit rrezikun për tatimpaguesit. EFSF gjithmonë do të duhet të paguajë nëse diçka shkon keq.
”Rreziku nuk do të rritet. Në fakt, ai madje mund të ulet”.
A mjaftojnë levat e mëdha për të shpëtuar një vend si Italia në qoftë se ajo shkon në vështirësi?
”Italia ka për të bërë detyrat e shtëpisë! Italia ka për të bindur tregjet se ajo është e gatshme dhe e vendosur për të trajtuar me shpejtësi dhe të zbatojë reformat e nevojshme. Fondi i shpëtimit nuk e vë në pyetje Italinë. Qeveria italiane është gjithashtu e vetëdijshme për këtë”. Me fjalë të tjera, shpëtimi i Euro-s varet nga qeveria italiane duke bërë atë që është e nevojshme?
”Shpëtimi euro varet nga të gjithë në Evropë duke marrë përgjegjësitë e tyre. Kjo do të thotë që ne duhet të ndihmojnë njëri-tjetrin. Por ajo gjithashtu do të thotë se ndihma evropiane është atje për të ndihmuar vendet e ndihmuar veten e tyre. Ne nuk mund t'i zgjidhin problemet e Italisë në Gjermani - ata duhet të zgjidhen në Itali. Por unë mendoj se ju do të bini dakord se kriza në Evropë ka ndihmuar ngritjen e vetëdijes për nevojën për një kulturë të stabilitetit”.
Çfarë duhet të bëjë Roma?
”Duhet të bëjë atë që qeveria italiane u ka premtuar partnerëve të saj europianë: që ajo do të shpejt do të reduktojnë ndjeshëm deficitin buxhetor, të ulë borxhin e saj dhe të forcojë rritjen në ekonominë italiane. Italia kërkon reforma strukturore në tregun e punës dhe në sistemet e sigurisë sociale. Qeveritë evropiane kanë nxitur fuqimisht kolegët e tyre në Itali për ta marrë këtë rrugë”.
A mendoni se ata e kanë marrë mesazhin? ”Italia ka deklaruar gatishmërinë e saj për të futur reformat. Tani, ato duhet të implementohen. Kjo është thelbësore. Njoftimet vetëm nuk ndihmojnë”.
Çfarë do të ndodhë në qoftë se Italia nuk do të mbajë premtimet e saj? ”Pastaj do të reagojnë tregjet në përputhje me rrethanat. Italia ka nevojë të madhe financiare. Për të arritur këtë ajo duhet të zbatojë reformat. Roli i pavarur i Bankës Qendrore Evropiane ka qenë i përcaktuar qartë në traktate. Kjo është pikërisht arsyeja pse në takimin e tyre, kryetarët e qeverive riafirmuan se ata janë të njohur me traktatet”.
Në Itali, referenca të tilla që vijnë nga ju dhe kancelarja Angela Merkel janë parë shpesh si të ngjashme me një diktat gjermanik. A nuk keni pasur frikë se pjesa tjetër e Evropës do të fillojë të mos ta durojë Gjermaninë?
” Jo. Nëse unë jam i informuar saktë, referencat e njëjta kanë ardhur nga presidenti që po largohet i Bankës Qendrore Evropiane, Jean-Claude Trichet, Presidenti i Komisionit Evropian José Manuel Barroso, i cili është portugez, dhe ai i Këshillit të Evropës Presidenti Herman Van Rompuy, i cili vjen nga Belgjika”.
Por ju nuk mund ta mohoni se vendimet e javës së kaluar kanë tipare të pagabueshme gjermane. ”Kjo është, natyrisht, e falënderueshme kur herë pas here pranon se qeveria gjermane është duke bërë një punë të mirë”.
Kjo tingëllon po aq gjermane. Gjermania është në rrugën e saj për t'u bërë një fuqi hegjemonike në Evropë? ”Nonsense! Suksesi i unitetit evropian është me interes ekzistencial për gjermanët. Çfarë është e mirë për Evropën është e mirë për Gjermaninë. Evropa nuk mund të ndërtohet sipas parimit të hegjemonisë. Ne sigurisht nuk duam sundimin e Evropës - që është i pakuptimtë. Si vend anëtar i madh, megjithatë, ne jemi të pritet rregullisht për të marrë një rol udhëheqës në bashkëpunim të ngushtë me Francën. Pas të gjithave, çështjet sfiduese shpesh mund të zgjidhet vetëm nëse Gjermania dhe Franca veprojnë në koherencë”.
Një nga këto çështje përfshin formimin e qeverisë së ardhshme ekonomike që është planifikuar për grupin euro. Çfarë keni në mendje? ”Ne kemi pasur deri tani një politikë monetare të përbashkët në zonën e Euros, por nuk ka politika të përbashkëta fiskale. Ky është problemi, dhe ne duhet ta ndryshojmë gradualisht këtë. Në një nivel evropian ne kemi nevojë për më shumë angazhim dhe zbatueshmëri. Për të arritur këtë, ne do të duhet të përshtatim traktatet evropiane në një masë të caktuar”.
Disa anëtarë të Eurozonës kanë marrë një pamje mjaft skeptike të boshtit gjermano-francez. A mund ta konfirmoni pse? ”Sinjalet e përbashkëta nga Berlini dhe Parisi janë shpesh pikërisht ato që Evropa po pret. Ndonjëherë edhe unë gjej se kjo është disi e ekzagjeruar”.
Ju thuhet se ndiheni më shumë në shtëpi me francezë. ”Kjo ndoshta ka të bëjë me faktin se rajoni im, shtëpia në Baden, është i afërt me kufirin francez. Por seriozisht, si ekonomia më e madhe në kontinent, Gjermania ka një përgjegjësi të veçantë për të siguruar që ne në Europë të arrijmë rezultate të përbashkëta”.
Përshtati:n.e/NOA