English

Kush, Çfarë, Përse. Si do të bëjë Greqia kalimin e monedhës?

Ndryshimet politike brenda disa ditësh në Greqi mund të thonë se vendi menjëherë duhet të dalë nga eurozona. Nëse kjo do të ndodhë, si do të shkojë çështja në lidhje me futjen e një monedhë të re?

Votuesit greke mund të kenë në dorë këtë javë si fuqinë për masat anti-shtrënguese, marrëveshjen që kualifikon Greqinë për fondet vitale të eurozonës.

Kjo do të sjellë vendin një hap më pranë daljes së mundshme nga euro. Pra, si mund një monedhë të re si dhrahmia të të futet?

Një qeveri e re do të ketë për të prodhuar shënime të mjaftueshme të reja për të zëvendësuar ato që aktualisht janë në përdorim në Greqi.
Ajo do të duhej të futej më shumë se sa një festë publike dhe nuk do të jetë një fazë e përkohshme midis monedhave.
Përgatitjet do të ndodhin në mënyrë ideale në fshehtësi, thotë Jonathan Loynes, kryeekonomist Evropian i Capital Economics.

"Nëse Greqia do të futë një monedhë të re, ata do të duhet të imponojnë disa kryeqytete që të kontrollojnë ndryshimin e shpallur. Kjo do të thotë se njerëzit vetëm do të jenë në gjendje të tërheqin një shumë të caktuar parash nga llogaritë e tyre, e cila do të jetë e nevojshme për të mbajtur gjërat në rregullt dhe për të shmangur një që të kandidojë për bankat.

"Pastaj nuk do të jetë një lloj i pushimeve publike, gjatë së cilës bankat dhe tregjet financiare do të mbyllen. Në një periudhë të përkohshme para se monedha e re të jetë futur, njerëzit mund të paguajnë në mënyrë elektronike ose me prerje të vogla të euros deri në dispozicion të monedhës të re."

Monedha e re pastaj do të futet në një shkëmbim të një-në-një me të vjetrën, thotë ai, por në disa pika kontrollet e kapitalit do të hiqen dhe monedha e re do të zhvlerësohet ndjeshëm.

Kjo është ajo që ka ndodhur gjatë krizës ekonomike të Argjentinës në fund të shekullit. Kur sistemi bankar erdhi afër kolapsit, tërheqjet u ndaluan. Pesoja ra nën vlerë, duke çuar në inflacion të lartë, pasi Argjentina nuk plotësoi zotimet e veta mbi borxhin e saj publik në vitin 2002.

Drejtori i marketingut për De La Rue, Rob Hutchison, nuk do të komentojë mbi spekulimet se kompania ka hartuar një plan emergjence për prodhimin e ri dhrahminë, por ai shpjegon se vetë proçesi i para-shtypjes mund të marrë disa muaj.

KOMENTE